inpolitics.ro
 

Este normal intr-o democratie ca votul sa fie obligatoriu ?

  • Autor:TaviDobre
  • 28.07.2009
  • 519 AFISARI

Pro: 81%

Contra: 18%

Duminica aceasta au fost alegeri in Grecia. Toti grecii de pe mapamond au votat. De unde stiu sigur ? Pentru ca statul elen impune cetatenilor sai prezenta la vot. In cazul absentei unui cetatean de la urne, acesta va fi amendat. Grecia este recunoscuta pentru pasiunile puternic socialiste ale corpului politic si electoral. Vi se pare totusi normal ca intr-un sistem politic democratic votul sa fie obligatoriu ? Sunteti pro sau contra prezentei obligatorii la vot intr-o democratie ? 

  • TAGURI:

Opinii

vercety
vercety a scris pe 18.09.2007 10:16:23

In mod normal obligativitatea nu ar trebui sa existe. Insa avem de a face cu o tara care evita in acest fel situatii de genul celei existente in Romania, unde cetateanul roman nu mai este interesat de exercitiul democratic. Si de ce anume? Multi considera absenteismul o critica adusa clasei politice. Eu il consider o reflectie perfecta a sedentarismului civic romanesc. Ne place sa criticam guvernarea, insa nu mergem la vot. E de-a dreptul stupid ce se intampla la noi. Probabil grecii - si multi altii - incearca sa preintampine o asemenea situatie. E un lucru rau ca cetatenii sunt obligati sa voteze? Atata timp cat nu sunt obligati sa voteze intr-un anumit fel si - in cazul in care nu agreeaza niciuna dintre optiuni - au posibilitatea votului nul, parerea mea este ca o asemenea masura nu face decat sa creasca legitimitatea guvernamantului, sporind deci gradul democratizarii, ci nu invers. PS. Daca nu vrei sa votezi in nici un chip, ai posibilitatea platii amenzii. Prostia, domnia si lautarii se platesc.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Diana
Diana a scris pe 19.09.2007 00:02:03

Nu sunt 100% pro acestei masuri..dar nici nu pot sa nu vad avantajele pe care le aduce. Cel putin teoretic, pentru ca nu stiu cati greci chiar isi exercita pe bune dreptul democratic doar de "frica" unei amenzi. Sau poate le-a intrat in sange..nu stiu, n-am vorbit cu niciun grec despre asta. Poate ar fi interesant de "aflat" cumva niste opinii "la cald". Si chiar s-au dus toti la vot?

RASPUNDE LA COMENTARIU
Nits A
Nits A a scris pe 24.09.2007 10:12:56

Sa nu uitam ca Grecia antica a inventat democratia, si cei care au luat o asemena masura care poate sa para pentru unii abuziva, au luat-o tocmai pentru a pastra democratia. Absenteismul nu este o critica adusa clasei politice, ci un cec in alb pentru derapaje catre dictatura, un acord tacit pentru subminarea unei puteri din stat de catre alta s.a.m.d.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Dana
Dana a scris pe 24.09.2007 10:59:49

Statul ar trebui sa amendeze actiuni sau comportamente ale indivizilor care contravin sau lezeaza libertatile si proprietatile celorlalti indivizi. Oamenii tind sa voteze pentru ca trebuie si e posibil sa nu aleaga conform dorintei lor. E posibil ca oamenii sa fie nehotarati pana in momentul votului si asta sa-i determine sa nu voteze. De asemenea, absenteismul este o actiune rationala, avand in vedere ca un singur om e constient ca votul sau singular nu va reusi sa schimbe sau sa duca la castigarea alegerilor de cel votat de el. Prin urmare, consider ca este o atitudine depasita a statului grec. Si tocmai faptul ca pedeapsa consta intr-o amenda in bani, mi se pare o actiune benefica statului. Pot fi si alte modalitati prin care grecii pot fi "pedepsiti".....aratati drept exemplu negativ la nivel de mici comunitati.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Dana
Dana a scris pe 24.09.2007 10:59:50

Statul ar trebui sa amendeze actiuni sau comportamente ale indivizilor care contravin sau lezeaza libertatile si proprietatile celorlalti indivizi. Oamenii tind sa voteze pentru ca trebuie si e posibil sa nu aleaga conform dorintei lor. E posibil ca oamenii sa fie nehotarati pana in momentul votului si asta sa-i determine sa nu voteze. De asemenea, absenteismul este o actiune rationala, avand in vedere ca un singur om e constient ca votul sau singular nu va reusi sa schimbe sau sa duca la castigarea alegerilor de cel votat de el. Prin urmare, consider ca este o atitudine depasita a statului grec. Si tocmai faptul ca pedeapsa consta intr-o amenda in bani, mi se pare o actiune benefica statului. Pot fi si alte modalitati prin care grecii pot fi "pedepsiti".....aratati drept exemplu negativ la nivel de mici comunitati.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Popa Cosmin
Popa Cosmin a scris pe 24.09.2007 13:17:35

Chiar daca spiritul democratic inseamna asumarea unei hotarari ferme din partea fiecaruia in detrimentul catorva, nimeni nu poate impune nimanui responsabilitati in lipsa unor mijloace de asumare a acesteia. Este penibil insa sa votezi "neutru". Asta da, cine se duce la vot si pune stampila pe langa sau cine se trimite in Parlament si voteaza "ma abtin" este penibil. Nu trebuie sactionat juridic. Dar da, trebuie sa fie dispretuit de ceilalti.

RASPUNDE LA COMENTARIU
FDS
FDS a scris pe 28.09.2007 10:22:46

Pey sa vedem... "niste" oameni au murit ca sa existe dreptul la vot liber. grecii nu te obliga sa votezi pe X, ci doar sa votezi. sa respecti memoria celor care au luptat pe libertatea de exprimare. pentru ca prin vot iti exprimi parerea inainte de toate. Iar dak parerea ta este "niciunul din candidati nu este in stare sa ma reprezinte" nu vad de ce sa fii criticat. ba dimpotriva dak 51% din cetateni (avand in vedere obligativitatea votului)dau un vot de blam sau nul sau cum vreti sa-l numiti, cel mai corect ar fi ca toti candidatii sa fie scosi din cursa. sa vina altii mai buni ca ei si sa candideze. cam utopic dar suna bine.

RASPUNDE LA COMENTARIU
piecu cristian
piecu cristian a scris pe 28.09.2007 12:41:38

atunci vedem cu adevarat cine poate castiga alegerile fara prea multe fraude si abia atunci avem si noi in parlament si las presidentie oameni care pot spune ca reprezinta romania si tot atunci aflam daca am ales pe cine meritam..............deoarece noi romanii ori nu am stiut sa ne alegem conducatorii ori am ales ce am meritat

RASPUNDE LA COMENTARIU
madalinamanea
madalinamanea a scris pe 29.09.2007 08:57:42

Cred ca in contextul grec, notiunea de" vot" a parasit sfera DREPTURILOR cetatenilor pentru a se inscrie in cea a OBLIGATIILOR. In masura in care aceasta obligatie este constitutional consfintita, deci admisa a priri de orice grec, nu vad de ce votul obligatoriu nu ar fi admisibil intr-o democratie. In plus, vorbim de o obligatie procedurala... sa zicem. Nimeni nu te impiedica sa votezi blanc sau nul, daca vrei sa iti exprimi protestul sau nemultumirea, caci votul ramane pana la urma secret, direct, universal si liber exprimat...

RASPUNDE LA COMENTARIU
madalinamanea
madalinamanea a scris pe 29.09.2007 08:59:25

erata: a priri din articol este, de fapt, a priori ...scuzele de rigoare

RASPUNDE LA COMENTARIU
1octav
1octav a scris pe 01.10.2007 11:41:11

Cred ca democratia, fie ea si liberala, nu poate functiona fara cultivarea atasamentului social fata de institutiile democratice si fara inculcarea valorilor democratice. Alegerile sunt o institutie de baza a democratiei si izvorul legitimitatii guvernarii. Asadar eu cred ca o amenda simbolica este binevenita pentru a pedepsi apatia si dezinteresul fata de vot, concomitent cu imbunatatirea accesului la vot pentru toti cetatenii romani (inclusiv pentru cei aflati in afara grantitelor tarii). Dar partea cea mai importanta din solutia la problema apatiei o reprezinta educatia civica a tineretului... si aici putem contribui cu totii.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Popa Cosmin
Popa Cosmin a scris pe 01.10.2007 21:04:17

Dumnezeule, ce-i aici? Nu se poate confunda Legea cu bunul simt. Oricat de interesati sunt oamenii de politica, sa stiti ca pe nimeni nu intereseaza litera legii! Ceea ce conteaza cel mai mult este "spiritul legii" sau "buna credinta" - conduita reglementata si de Constitutie, dar ramne in datoria omului politic de a o alimenta si de a o sustine permanent (caci asta este meseria lui). Este absurd sa obligi un om sa faca ceva! Asta este o violare a principiilor fundamentale ale civilizatiei! Grecii au introdus in lege obligativitatea votului din considerente straine de conjunctura in care se afla tara noastra. E altceva acolo! Traim in Romania, in tara care si-a ucis pana mai ieri cam toti conducatorii (cu exceptia acelora care apar prin manualele de istorie)! Competitia pentru putere este reala si miza jocului este mult mai mare. Dar exista si un mecanism de reglaj social pe masura: aici sunt foarte multi oameni pentru care ignoranta este medicament pur. Daca urmariti imagologic nivelul frustrarii publice si comparati cu un barometru de opinie care sa plece de la o ipoteza de genul "disponibilitatea de a trece la actiune in momentul in care simtiti ca este cazul", o sa constatati ca avem cel putin o suta de mii de oameni dispusi oricand sa-si dea viata pentru aproape nimic! Suntem un neam de disperati! Abia asteptam pretexte sa iesim "la lupta". Nu este realist sa propui electoratului obligativitatea unui vot hotarat. Se lasa cu razboi civil! Oricand o sa se gaseasca cineva care sa "susteze" regula (adica sa isi dea seama ca o suta de mii se pot impune lejer in fata a douazeci de milioane). Nu va mai jucati cu focul! Interesul nostru ar trebui sa fie acela de a organiza cat mai transparent puterea LOCALA si sa gasim mecanisme de autoreglare la nivel LOCAL (adica nu patrie sau judet ci Poplaca, Tecuci, Mizil). Votul obligatoriu nu ar face decat sa consolideze puterea centala.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Maria
Maria a scris pe 15.10.2007 23:31:46

Un vot nu poate fi impus unei persoane!Votul blanc sau nul este o deplasare in plus la sectia de votare. Ingreuneaza si numaratoare, si in fond si la urma urmei nu isi are rostul!Nu consider ca populatia unei tari democrate ar trebui OBLIGATA sa voteze, insa este bine daca cei mai multi dintre cetatenii acelei tari voteaza ,isi spun parerea, pentru ca daca intr-o tara majoritatea populatie este mediocra, nu vad de ce si decizia luat in urma votului ar fi la fel de mediocra!Dar de ce intr-o tara in care majoritatea populatie este "culta", sa nu voteze? pentru ce motiv? sa ramana doar tataie x si cu tzatza y sa voteze si cei care au un viitor in fata, sa ramana sa depinda de cei "slabi cu duhul", doar pentru ca, cred ca nu mai este nimic de facut in acea tara, dar care mai apoi se plang de presedinte , de prim-ministru, de etc etc. Nu consider ca votul ar trebui sa fie obligatoriu, insa cred ca majoritatea populatie unei tari ar trebui sa voteze!

RASPUNDE LA COMENTARIU
www.romania-inedit.ro (guest)
www.romania-inedit.ro (guest) a scris pe 23.10.2007 17:25:19

Sunt 55% pentru PREZENTA OBLIGATORIE , desi intr-o democratie liberala aceasta masura nu se justifica si ar fi " inoportuna " pentru actuala clasa politica ! Dac ar fi votul obligatoriu , atunci scorurile electorale ar fi dezamagitoarepentru " semizeii natiunii " si oamenii care nu se duc la vot , poate ar alege un alt partid , chiar unul ca al lui gigi becalli , pentru ca la cati jegosi au fost la putere , un cioban alaturi de tarla lui , s-ar incadra perfect in peisajul democratic ! Politicienii nu au inteles ca scorul mare pe care l-a avut vadim in anul 2000 , se datoreaza faptului ca electoratul vrea alti oameni pe scena politica , nu aceiasi indivizi pusi pe capatuiala !

RASPUNDE LA COMENTARIU
costica (guest)
costica (guest) a scris pe 09.11.2007 15:53:51

Este important pentru antrenarea, chiar fortata, a civismului membrilor societatii, mai mult cu cat interesul voluntar pentru treburile obstii,este mai redus.Mai mult insa,este de dorit ca valoarea votului in cazul obligativitatii acestuia,sa fie cenzital-daca ma exprim corect.Vreau sa inteleg ca votul sa fie evaluat simplu si dublu,in raport de nivelul studiilor alegatorilor.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Paulina (guest)
Paulina (guest) a scris pe 09.11.2007 22:08:11

Eu cred ca este foarte corect faptul ca toti greci sint chiamati la vot deoarece ei trebu sa aleaga acea persoana care se ii reprezinte. Apoi daca persoana nu se impune la ceva,ea nu conclude nimic si numa atunci cind vine ales"un cioban"care isi face interesurile proprie doar in acea clipa ne dam seama de greseala nostra.Si inca ceva,nu cred cred ca este corect faptul multi sau dat viata si suletul pentru drepturile de vot fara nici un folos,pe nime nu ii mai intereseaza de propria sa tara in afara de gindul"cum pot sa fac sa am mai multi bani"???.Unde sa perdut interesul si dragostea patriei??Toti trebu sa respecte rolul de cetatean si sa voteze pentru a obtine drepturile sale .VOTATI!!!

RASPUNDE LA COMENTARIU
N. Raducanu (guest)
N. Raducanu (guest) a scris pe 13.11.2007 01:02:10

Sunt mai multe tari care au prevazuta prin lege obligativitatea participarii la vot. Afara de Grecia, mai stiu si Belgia si Australia. Sa presupunem ca cineva, un cetatean, nu este de acord cu nici un partid aflat in competitie. El are doua posibilitati : fie sa se duca la sediul de votare si sa-si anuleze buletinul, fie sa nu se duca si sa accepte sa plateasca o amenda, de regula mica. Cine pierde si cine castiga din asta ? Societatea, adica chiar si el, alegatorul, castiga din obligatia participarii. Caci daca peste 50 % din numarul celor cu drept de vot nu isi exprima preferintele politice, desi in joc este vorba despre felul in care va fi condusa natiunea in urmatorii ani, rezultatele alegerilor sunt valabile. Deci daca peste jumatate din cetateni sunt dezamagiti de politica guvernului, dar si de ofertele opozitiei, iar asta s-a intamplat de multe ori la alegerile din St. Unite, atitudinea lor de protest pasiv, de revolta in genunchi, nu e luata in considerare. Indiferent de faptul ca milioane de alegatori nu au votat, ei vor suporta totusi consecintele unei guvernari ce poate va declansa noi rasboaie,va introduce legi favorabile celor bogati in dauna celor saraci, care va aloca sume enorme pentru inarmare si prea putine pentru protectia sanitara si asistenta sociala a cetatenilor. Vrea, nu vrea, intr-o democratie cetateanul trebuie obligat sa se preocupe de politica si aiba o optiune, pe care e liber sa si-o schimbe la urmatoarele alegeri. Si as adaoga ca, mai ales in niste tari slab desvoltate economic cum este tara noastra, obligativitatea participarii la alegeri ar contribui la o mai intensa educatie politica a celo 35-40 % din populatia tarii cu ocupatie agricola si care locuieste la tara, de regula cu multe preocupari gospodaresti si care nu se deplaseaza doar pentru a vota niste necunoscuti de pe liste, ce au trecut prin satul lor doar in goana masinii sau deloc.

RASPUNDE LA COMENTARIU
baubau (guest)
baubau (guest) a scris pe 30.11.2007 23:33:38

Mi se pare profund incorect sa ai doar drepturi, nu si datorii. Cata vreme nu-ti exerciti dreptul la vot, adica refuzi sa prestezi un serviciu minimal pentru conducerea sistemului social in care esti integrat, e logic, normal si rational ca celor care conduc acel sistem sa li se rupa de tine.

RASPUNDE LA COMENTARIU
virghebal
virghebal a scris pe 10.01.2008 19:25:40

Consider ca, devine o problema de obligatie morala si civica privind prezenta obligatorie la vot. Atunci cand nu ne implicam in schimbarea clasei politice, sa nu avem pretentia sa comentam ca X sau Y a facut sau nu ceva pentru noi. Va multumesc

RASPUNDE LA COMENTARIU
padre (guest)
padre (guest) a scris pe 18.02.2008 23:29:05

Cat timp nu iti impune cineva cum sa votezi, cred ca moral (vorbind), tinand cont ca inaintasii nostri si-au varsat sangele sa avem acest drept, este mult mai democratic sa nu mergem la vot.Scuze de genul ca nu am pe cine vota nu-si au loc. Din doua rele tot poti alege pe cea mai buna. In general cei mai mari critici ai politicienilor sunt cei care nici macar nu se prezinta la vot. Nu asa sunt pedepsiti, cine spune asta greseste amarnic. Hai sa le dam o lectie printr-o prezenta cat mai mare la vot. Luati exemplul membrilor UDMR.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Andreea (guest)
Andreea (guest) a scris pe 12.03.2008 20:57:57

in mod normal votul obligatoriu incalca libera exprimare a oamenilor dar asta nu inseamna ca ne omoara... pur si simplu votul obligatoriu este o tema care mizeaza pe legitimitatea si reprezentativitatea celor alesi... inca sunt prea mica sa spun daca sunt pro sau contra dar ma mai gandesc!

RASPUNDE LA COMENTARIU
Micu Arina (guest)
Micu Arina (guest) a scris pe 08.06.2008 13:51:39

Democratia reprezintă sistemul politic în care poporul are dreptul de a alege ceea ce consideră că este mai bine pentru el, de a avea reprezentanti care să îl respecte atat pe individ cat si necesitatile acestuia.Iar pentru a vota este nevoie de existenta unui candidat care sa respecte aceasta insusire. Nu este vina poporului pentru faptul ca nu se voteaza ci a candidatilor care nu stiu sa le ofere securitatea si increderea de care au nevoie.Sistemul grecesc este unul care teoretic nu lasa cetateanului posibilitatea de alege o cale viabila, nu permite acestuia sa isi exprime nemultumirea pentru situatia politica, dar exista totusi posibilitatea de a alege: votul sau amenda. Este un sistem costisitor dar poate ca daca toti cetatenii si-ar exprima nemultumirea prin neprezentare si platirea amenzii si oamenii politici ar incepe sa se intrebe ce este in neregula cu sistemul lor, s-ar apropia mai mult de oameni şi ar putea sa asculte si la nevoile lor nu sa se gandeasca la faptul ca vor prmi oricum voturi pentru ca exista o lege care obliga cetatenii la exercitarea votului.

RASPUNDE LA COMENTARIU
IONESCU (guest)
IONESCU (guest) a scris pe 30.06.2008 14:46:00

inceperea democratiei presupune reguli.Cred aceasta ar fi prima,prevazuta in constitutie,obligativitatea prezentei la vot!Absenteismul e o dovada clara ca nu functioneaza democratia.NEIMPLICAREA inseamna pierderea formei de stat democratice.

RASPUNDE LA COMENTARIU
IONESCU (guest)
IONESCU (guest) a scris pe 30.06.2008 14:46:03

inceperea democratiei presupune reguli.Cred aceasta ar fi prima,prevazuta in constitutie,obligativitatea prezentei la vot!Absenteismul e o dovada clara ca nu functioneaza democratia.NEIMPLICAREA inseamna pierderea formei de stat democratice.

RASPUNDE LA COMENTARIU
popmihai
popmihai a scris pe 23.07.2008 17:25:15

Ah...nu gaseam dezbaterea. Am lasat comentariu si pe blogul autorului dezbaterii. Dupa cum ziceam, un drept fundamental este dreptul de a alege si de a fi ales. A alege sa nu votezi este o alegere.

RASPUNDE LA COMENTARIU
misu (guest)
misu (guest) a scris pe 28.11.2008 20:45:57

Dupa cum arata tara si asa zisii politicieni, indiscutabil trebuie vot OBLIGATORIU! Traim impreuna atunci sa radem sau sa plangem tot impreuna!

RASPUNDE LA COMENTARIU
Liviu (guest)
Liviu (guest) a scris pe 08.06.2009 16:59:07

Ar trebui indeplinite in prealabil 3 conditii inainte a fi impusa obligativitatea: 1. Posibilitatea explicita a autoanularii votului. O casuta desemnata explicit in acest scop. 2. Scoatere din afara legii a partidelor interzise. Daca tot ma obligi lasa-ma sa-mi aleg pe cine vreau. Poate nu vreau sa aleg intre mincinosi, mincinosi, hoti mincinosi, hoti si cretini. 3. Introducerea unui barem minim de cunostinte precum si a unui control psihologic preliminar obligativitatii votului.

RASPUNDE LA COMENTARIU
2vorbe
2vorbe a scris pe 24.06.2009 14:52:05

Politicienii români au încă un motiv să fie mândri de mediul electoral din ţara lor de baştină, pe care pot de acum încolo să-l boteze liniştiţi cu diferite epitete care mai de care mai pompoase, gen „plurivalent”, „versatil”, „multifuncţional” sau chiar „2 în 1” – ca detergentul. Motivul? Foarte simplu: http://www.2vorbe.ro/2009/06/daca-i-musai-cu-placere-romania-si-votul-obligatoriu/

RASPUNDE LA COMENTARIU
gigi (guest)
gigi (guest) a scris pe 20.07.2009 11:57:23

eu cred ca aia care nu voteaza ar trebui pusi la gazeta de perete si eventual executati prin impuscare pe stadioane dupa ce in prealabil au fost, nu-i asa,spanzurati un pic ca sa simta glontul mai bine.Apropo, eu as introduce si obligativitatea ca toti cetatenii sa se inchine pana la pamant in fata conducatorului -nu mai poti zice ca nu l-ai ales- precum si portul uniformei ca si mersul incolanat si cadentat pe strada ornata cu chipul iubitelui presedinte ales de toti cetatenii.

RASPUNDE LA COMENTARIU
judge (guest)
judge (guest) a scris pe 22.07.2009 03:16:13

Chai si in democratie, contrar dreptului la opinie proprie si dreptului de a putea hotara singur pentru tine ce vrei sa faci (in limitele legii), dreptului de a vota sau nu, paradoxal doar in termeni electorali, este egal cu dreptul de a "alege". Parerea mea este ca ar trebui sa fie obligatorie prin lege prezenta la vot, deoarece "dreptul de a vota pe cine vrei" sau dreptul de a alege sau nu pe cineva, este intradevar un drept democratic, dar trebuie exprimat. Eu unul as propune ca prezenta la vot sa fie obligatorie prin lege, cu conditia ca in buletinul de vot sa existe o casuta in care sa scrie "Nu sunt de acord cu nici unul din cei propusi". Aici s-ar vedea cu adevarat opinia democratica a tuturor celor care isi exprima votul.

RASPUNDE LA COMENTARIU
George Petrache (guest)
George Petrache (guest) a scris pe 07.12.2009 18:46:49

Sunt de acord sa se includa in legislatie.

RASPUNDE LA COMENTARIU
Diana (guest)
Diana (guest) a scris pe 08.11.2010 14:25:22

Si..!! totusi din punct de vedere la toti cum credeti votul trebuie sa fie obligatoriu sau nu ..

RASPUNDE LA COMENTARIU
jibran (guest)
jibran (guest) a scris pe 04.12.2010 14:55:54

pamant in fata conducatorului -nu mai poti zice ca nu l-ai ales- precum si portul uniformei ca si mersul incolanat si cadentat pe strada ornata cu chipul iubitelui presedinte ales de toti cetatenii. buy games online

buy games online ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
jibran (guest)
jibran (guest) a scris pe 10.01.2011 11:00:49

Thomas Maurer und Florian Scheuba gehen diesem Phänomen auf den Grund und bieten dem seltsamen Wissensdrang der Kabarettbesucher zahlreiche electronic cigarette

electronic cigarette ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
ali (guest)
ali (guest) a scris pe 16.01.2011 10:35:25

Canlı Chat Canlı Sohbet Canlı Sohbet Odaları canlı okey okey oyna Sevda Sevda Sohbet

Canlı Chat Canlı Sohbet Canlı Sohbet Odaları canlı okey okey oyna Sevda Sevda Sohbet',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
Reverse logistics (guest)
Reverse logistics (guest) a scris pe 14.04.2011 19:54:59

Si ..! Totuşi, în ceea ce priveşte votul la toate cum credeţi că trebuie să fie obligatorie sau nu .. Reverse logistics

Reverse logistics',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
smoothie maker (guest)
smoothie maker (guest) a scris pe 22.04.2011 19:32:32

Eu nu alege Poate printre mincinoşi, mincinoşii, escrocii mincinoşi, hoţi şi cretini. 3. Introducerea unui standard minim de cunoştinţe, precum şi un obligativitatea preliminar control psihologic de vot. smoothie maker

smoothie maker',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
Siddiq (guest)
Siddiq (guest) a scris pe 30.04.2011 09:33:06

Ca politicienii şi aşa-numitele "nici o îndoială că votul obligatoriu! Trăim împreună, atunci cand razi sau plangi, toate într-o singură!. Punaise de lit

Punaise de lit',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
James (guest)
James (guest) a scris pe 01.05.2011 17:39:48

Nu-l, să simt un glont pic ungur bine.Apropo mai, eu prezint ca cerinţa ca toţi cetăţenii să se plece pe pământ în faţa-şef nu se poate spune că nu le-aţi selectat şi purtarea uniformei incolanat şi cadenţat ca mersul pe strada decorat cu preşedintele scumpo faţa selectată pentru fiecare cetăţean. Countertop microwave oven

Countertop microwave oven',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
oreiller sarrasin (guest)
oreiller sarrasin (guest) a scris pe 07.05.2011 00:35:58

Thanks for this very instructive article, I bookmark your blog thanks again oreiller sarrasin

oreiller sarrasin',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
visioconference (guest)
visioconference (guest) a scris pe 07.05.2011 02:28:08

Wonderfull article that comes in time for my research, thanks a lot oreiller sarrasin

oreiller sarrasin',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
camion benne (guest)
camion benne (guest) a scris pe 09.05.2011 22:39:20

Wonderfull article that comes in time for my research, thanks a lot visioconference

visioconference',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
camion benne (guest)
camion benne (guest) a scris pe 09.05.2011 22:41:48

Wonderfull article that comes in time for my research, thanks a lot camion benne

camion benne',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
chanel bags (guest)
chanel bags (guest) a scris pe 15.09.2011 06:48:53

consist of the polished multi functions appreciate the men??s watches. designer handbags sale online These watches may and stage quarters plated or pay Richard chanel handbags consist of the polished multi functions appreciate the men??s watches.

designer handbags sale online These watches may and stage quarters plated or pay Richard chanel handbags consist of the polished multi functions appreciate the men??s watches. RASPUNDE LA COMENTARIU
ed hardy (guest)
ed hardy (guest) a scris pe 16.09.2011 10:29:05

sionals cannot specify member difference. further with the trial of ed hardy ownership from Swiss besides Japan, the model watches false by ed hardy cheap sale sionals cannot specify member difference. further with the trial of

ed hardy
ownership from Swiss besides Japan, the model watches false by ed hardy cheap sale sionals cannot specify member difference. further with the trial of ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
Lester King (guest)
Lester King (guest) a scris pe 06.10.2011 21:02:28

This one is really great. I enjoy reading your blog. Keep posting! I'm really looking forward to read more posts from you. I hope all is well. More power! electronic cigarettes

electronic cigarettes',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
sohbet (guest)
sohbet (guest) a scris pe 19.11.2011 15:41:05

sohbet

sohbet',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
DiziHD (guest)
DiziHD (guest) a scris pe 19.11.2011 15:46:35

sohbet chat DiziHD Avusturya sohbet Avusturya sohbet sasha grey

sohbet chat DiziHD Avusturya sohbet Avusturya sohbet sasha grey',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
Coach Outlet (guest)
Coach Outlet (guest) a scris pe 01.12.2011 12:52:40

The preliminary

Coach Outlet

results extend

Coach Outlet

the rising

Coach Outlet

influence of

Chanel Handbags

Coach Outletresults extend

Coach Outlet

the rising

Coach Outlet

influence of

Chanel Handbags

',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
Oakley Split Jacket Sunglasses (guest)
Oakley Split Jacket Sunglasses (guest) a scris pe 02.01.2012 02:44:48

I love this article, it's very well.oakley sunglasses saleFake Oakley Flak Jacket Sunglasses

oakley sunglasses saleFake Oakley Flak Jacket Sunglasses',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
sunny (guest)
sunny (guest) a scris pe 02.01.2012 02:59:14

It really a good article.cheap oakley sunglassesFake Oakley Flak JacketOakley Half X sunglassesoakley eyewear

cheap oakley sunglassesFake Oakley Flak JacketOakley Half X sunglassesoakley eyewear',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
oakley zerosunglasses (guest)
oakley zerosunglasses (guest) a scris pe 13.01.2012 04:01:36

yunxiaoliuYou can share some of your useful point, I'm really enjoy you write something, really very nice! I will continue to focus on. Never done in the article comments, appreciate you sharing. Very excellent article.mac cosmeticswholesale mac cosmetics

mac cosmeticswholesale mac cosmetics',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
sale on (guest)
sale on (guest) a scris pe 13.01.2012 04:49:09

Thank you for a very enjoyable and helpful piece. It definitly opened my eyes to allot of things I had not thought of before. mac cosmetics salemac cosmetics onlineoakley fives squared sunglasses sale YangGengSheng

mac cosmetics salemac cosmetics onlineoakley fives squared sunglasses sale YangGengSheng',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
amberdixie17 (guest)
amberdixie17 (guest) a scris pe 19.01.2012 20:50:48

Thanks you for sharing this wonderful and helpful article. I appreciate you making this article available. Have a great day! The best electronic cigarettes at electronic cigarette

electronic cigarette ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
Julia alrn (guest)
Julia alrn (guest) a scris pe 01.02.2012 11:55:09

I like this post very much, Generic viagra, Buy Kamagra, Caverta,

Generic viagra, Buy Kamagra, Caverta, ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
okeyoynaco (guest)
okeyoynaco (guest) a scris pe 07.02.2012 15:58:22

okey okey oyna okeyoyna okey oyunu okey oyunu oyna okey oynama

okey okey oyna okeyoyna okey oyunu okey oyunu oyna okey oynama ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
okeyoynaco (guest)
okeyoynaco (guest) a scris pe 07.02.2012 16:02:52

okeydeyiz okeydeyiz yakamoz okeydeyiz yeni okeydeyiz okey okeydeyiz okey salonu güzel okey genel salon

okeydeyiz okeydeyiz yakamoz okeydeyiz yeni okeydeyiz okey okeydeyiz okey salonu güzel okey genel salon ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
juliestarkey45 (guest)
juliestarkey45 (guest) a scris pe 24.02.2012 03:18:47

I totally agree. If you are in a democratic country I think voting should be compulsory. Yes, I understand that it's the freedom of choice not to vote but please also instill in your mind that in a democratic country it is the people who actually have the power to govern. Thus, to have a government that is truly structured by the people within that country then make everyone's vote be counted. This make voting compulsory then. ~electronic cigarettes

electronic cigarettes',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
sdfsdfdsf (guest)
sdfsdfdsf (guest) a scris pe 24.02.2012 05:00:51

It really a good article.cheap oakley sunglasses, Fake Oakley Flak Jacket,

cheap oakley sunglasses, Fake Oakley Flak Jacket,',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
jwremnqa (guest)
jwremnqa (guest) a scris pe 01.03.2012 01:05:37

mmei :-} cymbalta and pharmalot generalized anxiety disorder - cymbalta for obsessive compulsive personality disorder pwwph, :-{ melatonin cymbalta

RASPUNDE LA COMENTARIU
kastitorr (guest)
kastitorr (guest) a scris pe 01.03.2012 12:15:22

exd, :-{ cymbalta schizoaffective disorder - cheap cymbalta without rx cagdz :-\ duloxetine for depression

RASPUNDE LA COMENTARIU
okeyoynaco (guest)
okeyoynaco (guest) a scris pe 06.03.2012 15:56:52

okey okey oyna esra ceyda kardeşler esra ceyda ersoy esra ceyda esraceydaersoy

okey okey oyna esra ceyda kardeşler esra ceyda ersoy esra ceyda esraceydaersoy',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
kenn (guest)
kenn (guest) a scris pe 14.03.2012 14:07:31

From loose curls and romantic updos to tight ponytails and sleek buns our set of Fall/Winter

Hairstyles 2012

trends is an endless source of

Hairstyles 2012

trends is an endless source of ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
jetta (guest)
jetta (guest) a scris pe 21.03.2012 22:10:39

mesaj foarte frumos, imi place cu siguranţă acest site, păstraţi pe el Este greu să găseşti oameni în jetta cunoştinţă pe această temă, dar suna ca si cum ai stii ce vorbesti! Mulţumiri

jetta cunoştinţă pe această temă, dar suna ca si cum ai stii ce vorbesti! Mulţumiri ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
Cab Online (guest)
Cab Online (guest) a scris pe 27.03.2012 11:55:05

Car Hire || Hire Cabs || Book Cab ||Hire Car Mumbai ||Cab Online ||Taxi Mumbai ||Mumbai Pune Cabs ||

Car Hire || Hire Cabs || Book Cab ||Hire Car Mumbai ||Cab Online ||Taxi Mumbai ||Mumbai Pune Cabs || ',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU
cheap coach purses (guest)
cheap coach purses (guest) a scris pe 06.04.2012 16:30:17

Fashionable bags, you may have, cheap coach purses [url=http://www.onlineshoppingcheapclothes.com]cheap coach purses[/url] cheap bags

RASPUNDE LA COMENTARIU
wendy (guest)
wendy (guest) a scris pe 10.04.2012 18:09:45

replica juicy couture handbags
gucci replica handbags

replica juicy couture handbags
gucci replica handbags
',500);" class="answer_comment" title="Raspune la comentariu">RASPUNDE LA COMENTARIU

Opinia ta conteaza

Vizitatori recenti

Dezbateri similare

Pro: 0%

Contra: 100%

Energy-saving ball mill develop two grinding process

Energy-saving ball mill is one kind of needful equipments in cement industry, ceramic industry and mining industry. Hongxing produce energy-saving ball mill, dry magnetic separator, efficient fine crusher, compound crusher, cans, shredders, and other equipment Mineral processing equipment. Experts study the energy-saving ball mill, energy-saving ball mill two grinding process that is open to flow and loop flow.

INTRA IN DEZBATERE
  • Autor: hongxinglucia
  • 22.09.2009
  • 0 AFISARI
  • 1 OPINII

Pro: 50%

Contra: 50%

Energy-saving ball mill develop two grinding process

Energy-saving ball mill is one kind of needful equipments in cement industry, ceramic industry and mining industry. Hongxing produce energy-saving ball mill, dry magnetic separator, efficient fine crusher, compound crusher, cans, shredders, and other equipment Mineral processing equipment. Experts study the energy-saving ball mill, energy-saving ball mill two grinding process that is open to flow and loop flow.

INTRA IN DEZBATERE
  • Autor: hongxinglucia
  • 22.09.2009
  • 0 AFISARI
  • 0 OPINII

Pro: 100%

Contra: 0%

It is truly a great item!!! Trust me!!!

CHI Purple Zerba Flat Iron - Flatironchi.com

INTRA IN DEZBATERE
  • Autor: supersong
  • 22.09.2009
  • 0 AFISARI
  • 2 OPINII
 


Ghimpele

REPORTAJ Inpolitics

poza reportaj
Nestiuta poveste a melodiei de la ”Teleenciclopedia”

Există o listă a cîtorva melodii pe care nu există, subliniem, nu există român care să nu le cunoască, să nu le fi auzit de nenumărate ori în viață. Unele dintre aceste melodii, însă, ascund povești mai mult decît spectaculoase, care sunt...

ALTE REPORTAJE

50 de ani de la prima mare evadare din lagarul comunist - Gelu Barbu Căpitan de cursă ultrascurtă, pe lacul Herăstrău Minunile de la Mănăstirea Cernica Ce meserii au deținuții din pușcării TOATE REPORTAJELE

ANALIZA zilei

Pe cine impusca uninominalul pur?
Pe cine impusca uninominalul pur?

In curand, vom avea o noua lege electorala. A uninominalului pur. Ceea ce inseamna ca parlamentarii vor fi alesi intr-un singur tur de scrutin. Cel plasat pe primul ...

PERLA zilei

marian ghiveciu
”Această revoltă constructivă trebuie transgenic indusă în genomul cetăţeanului” (Marian Ghiveciu-declarație în Parlament)
 

SONDAJ

Isi face MRU partid politic?


DEZBATERI

Energy-saving ball mill develop two grinding process

Pro: 0%

Contra: 100%

Energy-saving ball mill is one kind of needful equipments in cement industry, ceramic industry and mining industry. Hongxing produce energy-saving ball mill, dry magnetic separator, efficient fine crusher, compound crusher, cans, shredders, and other equipment Mineral processing equipment. Experts study the energy-saving ball mill, energy-saving ball mill two grinding process that is open to flow and loop flow.